آخرین اخبار
کد مطلب: 80100
امام جمعه مال خليفه: مسئله فلسطين و قدس مسئله جهان اسلام است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1922
  به گزارش خبرنگار سلام لردگان، حجت الاسلام  سيد محمد باقر بخشايش پور امام جمعه شهر مال خليفه گفت: اسلام بر مودت و رحمت تأكيد دارد و زن و مرد لباس يكديگرند، مي بايست،  عيوب همديگر را بپوشانند و با كمك هم و در كنار هم مشكلات خانواده را حل كنند.

  خطيب نماز جمعه مال خليفه  افزود، در خانواده هاي كه آداب و معاشرت اسلامي و مودت و رحمت جاريست و رنگ و بوي ديني بخود مي گيرند قوام و استحكام زيادي دارند و آمار طلاق  در اين خانواده ها ده به يك است ولي در خانواده هاي  بالعكس اين مهم، آمار طلاق ده به چهار و تا ده به شش هم رسيده است. 

امام جمعه مال خليفه در  خطبه ي دوم  ضمن محكوم كردن جنايات رژيم اشغالگر قدس در غزه به موضوع روز قدس و جنايات اخير رژيم اشغالگر قدس  در كشتار مردم بي دفاع غزه خصوصا كودكان اشاره كرد و گفت: مسئله فلسطين و قدس مسئله جهان اسلام است و دنياي غرب  تنها به مردم فلسطين كاري ندارد بلكه عناد و دشمني آنها با پيامبر(ص) و دين مبين اسلام است.

وي افزود، امروزه در كشورما عده اي مي گويند مسئله فلسطين چه ربطي به ما دارد و برخورد ما با آمريكا و اسرائيل منافع ملي كشورمان را به خطر انداخته و بايد دست از حمايت فلسطين برداريم.در جواب به اين افراد به ظاهر روشنفكر بايد گفت: هدف اسرائيل و آمريكا و ديگر متحدانشان فقط فلسطين نيست هدف اصلي آنها اسلام است و وظيفه ي همه ي ما هست كه از مردم بي دفاع فلسطين حمايت كنيم.   

حجت الاسلام والمسلمين بخشايش پور به 5 مرداد سالروز اقامه ي اولين نماز جمعه در سال 1358 به امامت آيت الله طالقاني (ره) اشاره كرد و گفت نماز جمعه به عنوان مركز بصيرت،آگاهي،شجاعت،امر به معروف و نهي از منكر،حافظ مصالح دين و دنياي اسلام است و اولين اقدامي كه پيامبر بزرگ اسلام در مسير تشكيل حكومت اسلامي در مدينه برداشت برگزاري نماز جمعه بود. ايشان درخصوص ثواب شركت در نماز جمعه خاطرنشان كرد ثواب شركت يك بار در نماز جمعه  ،ثواب 10 سال حج از دست رفته را جبران مي نمايد.

امام جمعه محترم شهر مال خليفه در بخش ديگري از سخنان خود به مشكلاتي كه از ناحيه منابع طبيعي فلارد متوجه مردم پشتكوه شده است اشاره و تصريح كرد درست است كه تكليف همه ي ما صيانت از طبيعت و منابع طبيعي مي باشد ولي به اسم حفظ اراضي ملي نبايد جلوي اقتصاد مردم گرفته شود و زن و بچه هاي مردم را از نان خوردن انداخت و خواستار بررسي و چاره انديشي از سوي مسئولين و حل مشكلات كشاورزان پشتكوه فلارد شد.

پايان / ع

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس